KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 5 juli 2009

Skapa med naturmaterial

På sommaren finns så mycket att vackert i naturen - varför inte använda dig av det naturen ger i ditt skapande?

Pippin:

Här har jag gjort ett kort med naturmaterial. Jag har använt blad som jag lagt på en stämpeldyna och tryckt på papper. Motivet med blommor har jag gjort av penséer och dahliablommor som jag kört igenom min Cuttlebug med akvarellpapper på och under. Färgen i blommorna fastnar på pappret. I mitten av dahliorna har jag satt små torkade blommor av Calanchoe. De pålimmade blommorna är utstansade av näver, mitten är små bitar av en tallkotte, lagt tallbar som strån från blommorna. Dekorerat med några gräsvippor på sidan.



Elisabet:

På en sommarpromenad plockade jag några nyponros-knoppar, lite gräs och en pytteliten kvist som jag torkade. Dom använde jag sen till att dekorera mitt kort med. De blå stenarna är s.k slaggstenar, som det finns en hel del av här i Gästrikland. Det är biprodukten av järntillverkningen som fanns här förr.



Detaljbild på nyponrosorna:



Pixelit:

Jag använde mig av spillbitar, detta kort är endast 7,5x7,5 cm. Tog och försökte torka två miniblommor, men det gick sådär tror jag:) Iallafall tog jag ett färskt blad, blir intressant då det torkar att se om det faller sönder eller ej. Kul o testa nåt nytt iallafall. Svamp från Sassafrass lass.



Har du använt naturmaterial på något sätt i ditt skapande? Visa oss!

***Short version in English***
There is so many beautiful things in the nature during the summer - why don't use that in you creative process? Today the DT-memebers show different ways to use flowers and such things in their card making!

1 kommentar:

annkan sa...

Mycket vackert!!