KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 2 augusti 2009

Ny månadsutmaning, sponsrad av Prickiform!

Så var det dags för en ny spännande månadsutmaning, och den här månaden har vi förmånen att sponsras av PRICKIFORM, ett spännande svenskt stämpelföretag. Utöver sina egna stämplar kan man också köpa det mesta annat man behöver i deras trevliga webshop.

Den här månaden kommer utmaningen bestå av en skiss kombinerat med temat HÖST, och tolkningen är som vanligt fri. Du får bara delta med ett kort, kortet måste vara skapat till den här utmaningen och du får inte delta i någon annan tävling med ditt kort. Ditt färdiga kort laddar du upp i vårt galleri senast 31 augusti 2009.

Här kommer så den underbara skissen!



De underbara damerna Rut och Siv är en härligt tillskott i den svenska stämpelfloran och nu i dagarna lanserar Prickiform en ny serie med underbara höstdamer! Några av oss i DesignTeamet har fått chansen att skapa med några av de nya damerna till den här månadens inspirationskort och vi hoppas att ni ska finna dem lika inspirerande som vi.

Pippin:

Har färglagt den jättemysiga stämpeln från PRICKIFORM med Tombows i höstfärger. Maskade henne med en granstämpel jag har. Det mönstrade pappret har jag gjort med svamstämpeln som också är från PRICKIFORM. Stansade ut ordet "HÖST" med Cuttlebugen och satte på en fin gul etikett. Dekorerade med lite blommor i rätt färger och gjorde en svamp av Fimo som jag klistrade högst upp.



DesignAnnique:

Jag bara älskar de här levnadsglada tanterna, de är verkligen störtsköna! I sina beige kappor i den knallröda bilen är de för mig sinnebilden av den vilda, otämjda svenska tanten som gör som hon vill - tex åker på en härlig höstresa!

Jag vände på skissen ett kvarts varv för att få den att passa bättre till motivets storlek och form. De två dekorationerna längst till vänster (över och under text-texten) valde jag att ersätta med mer text som avviker från ordet höst.



Elisabet:

Här kommer min tolkning av den roliga skissen! Jag valde att vrida den ett kvarts varv.
Bakgrundspapperet kommer från Maja Design och heter passande nog "Varm nyponsoppa". Det mönstrade papperet som jag rullat lite i hörnet är en restbit, och sen har jag använt chalk och orangefärgade blombrads. Stämpeln är en av de första jag köpte, och den har jag färglagt med akvareller och lackat med 3D-lack.





NU vill vi se DITT kort i vårt galleri!

Lycka till!

***Short version in English***
Today we bring you our new challenge of the month, sponsored by PRICKIFORM. This month the challenge is a sketch combined with the theme FALL/AUTUMN. As ususal you can only participate with one card, it should be made for this challenge och and you can not enter any other competition with your card. Upload your card in our gallery before midnight 31th of August 2009.

1 kommentar:

Cornelia sa...

Japp! Jag hänger på! Men inte just idag... ska jobba färdigt mina nätter och sova lite först! *S*