KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 31 augusti 2009

Sista chansen i månadens utmaning!

Idag är sista chansen att delta i vår månadsutmaning för augusti, sponsrad av PRICKIFORM! Skissen ser ut så här:



och temat är HÖST!

Nu vill vi gärna se just DITT bidrag i vårt galleri. Kom ihåg att ladda upp det senast vid midnatt idag 31 augusti för att kunna vara med i månadsutmaningen. Ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i någon annan tävling. Du får bara delta med ett kort. Lycka till!

Som inspiration bidrar DesignAnnique med det här kortet:

Jag vände lite på skissen och lät löven som far bakom bilen symbolisera den sneda biten på skissen. Jag valde att bara ha texten HEJ på mitt kort och låta höstkänslan komma fram i färger och de ljuvligt söta löven. Tack PRICKIFORM för att jag har fått skapa med de underbart härliga damerna, de är verkligen en frisk fläkt i min stämpelsamling!



Petra/Peu har bidragit med inte mindre än TVÅ kort till den här omgången inspiration, här kommer det första:

Stämpeln är den underbare ERNST från PRICKIFORM, mannen som kan allt. Har stämplat motivet med en brun distressdyna. Blomman har jag tillverkat själv av restpapper, knapp, scrappers floss och glimmermist. Dekorationen längst ner till vänster är en köpt etikett som jag chalkat och limmat på en knapp och sedan sprayat allt med glimmermist koppar. De två röda löven längst upp till vänster är något jag sparat i en låda från någon blomgrupp tror jag. Bakgrundspappret är brun cardstock som jag stämplat med en versa mark dyna med PRICKIFORMS stämplar "3 små löv". Texten har jag skrivit ut på datorn.



Så här skriver Petra om sitt andra kort:
Svampplockning hör väl verkligen hösten till. Höstlöven har jag stansat ut i Maja Designs fina höstpapper, texten är en biljett, blomman är hemmagjord. Svamparna har jag stämplat direkt på mönstrat MD papper och färglagt m distress lite försiktig. Spindelnätet i vänstra hörnet är en stämpel jag embossat och därpå satte jag en liten plastspindel på 3-d kuddar.



Kom ihåg - före midnatt idag måste ditt kort finnas i vårt galleri!

***Short version in English***
Today we bring youi the last inspirational cards for our monthly challenge for August. You can only participate with one card and it has to be made for this competition and may not be in any other competition. Upload your card in our gallery to have the chance to win a wonderful price from PRICKIFORM!

Inga kommentarer: