KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 1 september 2009

Välkommen till en ny månad!

Så var det dags för en ny månad igen, det är redan september! Nu lämnar vi födelsedagstemat och tänkte fokusera på ett annat aktuellt ämne - återvinning. Vår jord består av förgängliga resurser och kan vi bidra till att något får ett andra (eller tredje eller fjärde...) liv så är det också ett strå till den stora stacken som behövs för att rädda miljön. Handen på hjärtat - visst har du tittat på den där förpackningen eller örhänget som saknar sin tappade kompis? Nu är det dags att gnugga geniknölarna och ge dem ett till liv! Det finns så mycket man kan göra bara man vågar tänka ett varv till!

Som inspiration har Pixelit skapat ett kort:

Mitt kort blev ett kort som jag påbörjade på pysselträffen vi hade för ett tag sedan. Tyckte inte kortet kändes färdigt, så jag letade i mina kökslådor efter något som skulle passa en liten Halloweenhäxa. Hittade grillpinnar som jag klippte av, chalkade samt band fast dem med lime och brun floss. Satte på en pärla i trä som legat jättelänge i min smyckeslåda.
Alla häxor ska väl ha en katt,eller hur? Här en katt gjort i krympplast längst ner till höger på häxan.
Lila är dessutom inte min färg, så det var en utmaning i sig.



Visst blev det läckert! Kom igen och häng med på våra utmaningar och visa oss vad du skapar inom temat återvinning!

*** Short version in English ***
Today we bring you the theme for september - recykling! Use that nice package from your last shopping spree, the earring that has lost it's other half... and show us your cards!

Inga kommentarer: