KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 30 september 2009

Sista chansen på septembers månadsutmaning

Så var det sista chansen på månadens utmaning - senast i kväll vid midnatt måste kortet finnas i vårt galleri! Läs mer om utmaningen HÄR!

Lite sista-minuten-inspiration:

Elisabeth:

Jag har aldrig testat att göra ett shakerkort, så när jag såg de underbara stjärnpaljetterna jag fått i mitt sponsorpaket från Familjekontoret bestämde jag mej genast för att göra ett.
Tyvärr blev det lite blänk på fotot, men paljetterna skimrar så fint i lila och lite grönt.
Passar utmärkt ihop med mönsterpapperet och bradsen, som också kommer från Familjekontoret.
Därifrån kommer också textstämpeln, som är av märket Tingtura.



Nita:

Jag färglade Tingturastämpeln med promarkers i färger som matchade det coola musse pigg/disney pappret jag hittade i mina gömmor. Stansade ut en skylt i baksidan av mönstrade pappret o skrev "Tänker på dig" för hand med vit penna. Stansade ut KRAM med min qk revolution. Inkade kanterna runt stämpelmotiv och bokstäver och smutsade ner det mönstrade pappret lite grann. Passar med färgglada kort när man behöver piggas upp tycker jag.



Kom ihåg att kortet ska vara skapat till den här utmaningen, du får bara delta med ett kort och kortet får inte delta i någon annan utmaning. Sista dag att ladda upp ditt kort i vårt galleri är ikväll 30/9-2009 vid midnatt.

Inga kommentarer: