KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 21 oktober 2009

Fler kort efter skissen

Här kommer några till kort från den roliga skissen i förrgår...

Nita:

Jag blev väldigt inspirerad av den fina skissen och gjorde distressruta direkt på kortbasen, dekorerade med blommor och pearlmaker, ovalen i mitten är utskuren i Maja Design Skogspromenad. Jag avslutade med att spraya Memories mist över hela kortet för att få ännu mer höstkänsla.



Petra/peu:

Har tolkat skissen ganska fritt och hösten har jag försökt fömedla genom dels stämpelmotiv men framförallt höstfärgerna. Stämplarna är båda från WoJ. Äpplena är försedda med lite glossy accents. Lövbandet kommer från Apidae/Sykompaniet, papper från Maja Design. Övrigt blomma, brads och magic mesh. Stämplarna färglagda med distresser.



Pippin:

Här är mitt kort till skissutmaningen. Det blev ett killkort, jag gör såna alltför sällan, så jag tog mig i kragen. Motivet är en cyklande hÄngel och jag tyckte pappren passade bra till. De kommer från 7 gypsies och Vivi design. Blommorna är hemgjorda av mig och Petra/Peu.



Hur blev DU inspirerad av skissen?

Inga kommentarer: