KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 19 oktober 2009

Skapa efter skiss

Idag bjuder Pingvinmamman på en härlig skiss att inspireras av!



Så här skriver hon själv om sitt skapande med utgångspunkt från en skiss:

Jag tänker aldrig så mycket utan är strikt impulsiv i min kreativitet, vilket egentligen innebär att jag ofta följer skissen ganska strikt och går helt efter de impulser jag får när jag ser den. Kortet växer sen fram ofta av sig självt, jag bara följer mina ingivelser. Prövar kanske en och annan idé ibland men inte alltid. Det är därför rätt omöjligt för mig att pränta ner nånting om själva processen. Jag har försökt skriva ner allteftersom jag skapar men det har bara försvårat och hämmat mig när jag försökt fota och formulera mig. Så fort jag släppte det blev kortet färdigt. Det är förmodligen ganska vanligt med den typen av prestationsångest, så mitt tips är att slappna av och bara låta skissen ge impulserna att jobba efter och så följa dem och se var man hamnar.

Så här blev mitt färdiga kort:



Även NetteR har gjort ett kort efter skissen:

Här är min rätt fria tolkning av skissen. Höst för mig förutom, trädens alla skiftningar, murriga färger. Lagt glitterlim på vingarna och tycker ordspråket passade så fint ihop med stämpeln. Blomman är gjort av retroblompunchen.



Nu vill vi se DITT kort från den roliga skissen! Ladda upp i din blogg eller i vårt galleri, kom sedan tillbaka hit och gör en länk i en kommentar så får vi alla se ditt kort!

Inga kommentarer: