KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 6 oktober 2009

Månadens utmaning

Så var det dags att påminna om månadens utmaning, sponsrad av Scrapparazzi! Utmaningen är en skissutmaning, och skissen hittar du HÄR.

Och så lite inspiration från teamet!

Pippin:

Jag har gjort ett kort efter den fina och enkla skissen. Det blev en med Sarah Kay-motiv, jag tycker de är så söta. Hon är färglagd med Tombows. Det mönstrade pappret är från Basic Gray June Bug. Bandet och blomman är från mina gömmor. Biljetten har jag skrivit ut från datorn. I ovalen har jag maskat med punchinella med hjärtan och duttat med stämpeldyna på.



Även här ett kort gjort efter skissen, i ljuv romantisk stil.

Petra/Peu:



Kom ihåg - ditt kort ska vara skapat till den här tävlingen och får inte vara med och tävla någon annanstans. Du får bara delta med ett kort och det kortet ska laddas upp i vårt galleri senast vid midnatt 31/10-2009. Under tiden du klurar på skissen så rekommenderar vi att du kikar in hos Scrapparazzi och shoppar loss en stund!

Inga kommentarer: