KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 26 november 2009

Julinspiration

Några ord från DT-medlem Pippin:
Nu är det snart första advent. Tänk vad tiden springer iväg! Ordet advent kommer från latinets adventus som betyder ankomst. Det vet nog de flesta. Men vet du att det egentligen heter adventus domini alltså guds ankomst. Från början var advent sex veckors fasta före Jesu födelse, detta som en spegling till påskens fasta. Men på 1000-talet ändrades det till fyra söndagar före Jesu födelse vid jul. Första advent är alltid fjärde söndagen före jul och den inleder kyrkoåret. Att tända ett ljus i adventsljusstaken är en sed från 1930-talet. Tidigare när man hade det knappt sparade man ljusen till själva julen.
Här har jag gjort en skiss till ett julkort. Hur inspireras du av den?



Så här blev mitt julkort. Jag har använt 2 olika stämplar till adventsljusstaken. Det mönstrade pappret är från DCWV, blommorna från en ljusmanschett med snöflingebrads i mitten. Texten är ett textilband som jag köpt hos Cards of Maria. Jag satte daggdroppar i hörnen.




Petra/Peu blev inspirerad av skissen:





Gillade du skissen? Har du gjort ett kort från den? Visa oss genom att ladda upp ditt kort i din blogg eller i vårt galleri, kom sedan tillbaka hit och länka till ditt kort så vi också får se!

Inga kommentarer: