KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 24 november 2009

Månadens utmaning

 Nu börjar det närma sig slutet på vår utmaning, sponsrad av Scrapbruket! Men ännu återstår några dagar att skapa ett julkort och därmed kunna delta i vår utmaning och tävla om ett fint pris från Scrapbruket. Under tiden du klurar på ditt julkort - kika gärna in hos Scrapbruket, det kommer nya spännande varor med jämna mellanrum:

Och nu,  lite inspiration från DesignTeamet!

 Nita:

Jag har gjort ett trifold kort och färglade den supersöta stämpeln med promarkerpennor, klippte ut den i en oval och satte den på en oval motivmatta och distanskuddar på det kanonfina snöbollepappret. Stansade ut snöflingor från ena mönstrade pappret med min cirkelpunch som dekoration.



När man öppnar upp kortet så ser man Warm christmas wishes stämpeln:

 

Och så viker man upp igen och ser insidorna där jag stämplat bårderstämplar som även de var i sponsorpaketet jag fick. 



På baksidan stämplade jag "Made especially for you by". Jättehärliga stämplar och papper att jobba med, tack så mycket Scrapbruket!

 

Pixelit:

Här har jag använt mig av Fairy Doodles Christmas,både textstämpel och figur. Figuren är färglagd med tombows, sen är kanterna chalkade och till sist har jag haft Rock candy Distress crackle paint över hela motivet. Syns inte så bra på kortet,men det är en riktigt supermysig känsla på kortet live. Mönstrat papper från Deck the Halls. Har använt Doily lace punch och satt band och spets bakom motivet. Vikte ett hörn, stansade ut en snöstjärna och satt brad på den samt chalkade hela kortet med brilliancedyna frost white. Lite annorlunda med vitt och blev rätt bra. Det mesta materialet hittar du hos Scrapbruket.

 
 
Pippin:

På detta julkort har jag maskat Tilda med staketet och granarna. Allt färglagt med Tombows utom himlen som är torrchalkad.

 

Du deltar i vår månadsutmaning genom att ladda upp ditt kort i vårt galleri senast vid midnatt 30/11-2009. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: