KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 22 november 2009

Mer av embossing

Blev du sugen på embossing? Har du testat än? Här kommer lite mer inspiration:

Petra/Peu:

Här kommer mitt embossade kort i rosa och brunt. Gillar verkligen de färgerna ihop, speciellt på julkort. Jag har embossat Inkidos stämpel pepparkakor med rosa embossingpulver som heter Mothers Day Pink 32. Textstämpeln kommer också från Inkido och den är embossad med vit UTEE. Det mönstrade papperet kommer från Basic Grey. Övrigt blommor, ros, bling, rosett, hjärta och swirlstämpel och pins.



Även Sindra har provat på embossing:

Jag har torrembossat julkulan som jag sedan färglagt med VersaColor guld för att få 3D-effekt på den.
Varmembossingen har jag använt på konturerna i stämpelmotivet. På det viset blir det lite djupkänsla även på stämpeln som jag också färglagt med distressfärger.


 
Visa oss ditt embossade kort genom att ladda upp ditt kort i din blogg eller i vårt galleri, kom sedan tillbaka hit och länka till ditt kort så vi också får se!

Inga kommentarer: