KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 30 november 2009

Sista chansen till månadens utmaning!

Vill du vara med i vår månadsutmaning för november är det hög tid att sätta fart nu - det är sista chansen idag! Senast vid midnatt i natt måste du ladda upp ditt julkort i månadsutmaningsmappen i vårt galleri för att vara med och tävla om ett fint pris från Scrapbruket!

Under tiden; lite inspiration från DesignTeamet!

Pixelit:

Här har jag gjort ett avlångt kort med Deck the Halls papper, chalkat med Brilliance frost white. Utstansade snösjärnor från Cuttlebug. Cardstocken är ljuvlig och det är Bazzill Polka Dot. Papper,textstämpel (som är stämplad med distressdynan vintage photo) samt brun blomma och band hittar du hos Scrapbruket.

 

Och absolut sista kortet från mig den här omgången får bli detta avlånga kort. Jag har valt att vika en flärp över från sidan samt stansa med Doily lacen igen. Sen har jag satt ett band med pepparkaksgubbar på sidan. Stämpeln är återigen Fairy Doodles Christmas, denna gång embossad i rött juligt glittrigt embossingpulver. Under sitter papper ifrån Deck the Halls, men det blev nästan helt dolt av motiv och dekorationer. Textstämpel är från samma kollektion som motivstämpeln. Vid blomman nertill så har jag valt att dra ut pearlmaker på bladen,så det blev en vit stjärna ovanpå blomman.

 

NetteR:

Har gjort ett enkelt julkort med vit slät cardstock från PaperMania samt deras mönstrade papper från Deck the Hallsserien. Har sytt en slarvig raksöm runt papperet. Stämplat med textstämpel från Bear Essentials som jag satt på en bit vinröd Bazzil Polka Dot-cardstock.

 

Nita:

Det här kortet är 10x15cm och ännu en gång har jag stämplat och färglagt den supersöta tomtenissen i julklappssäcken som jag fick i mitt sponsorpaket från Scrapbruket. Har använt promarkers och stickles på stämpelmotivet. Som dekoration har jag stämplat textbården och rosettbården under varandra och skurit ut och satt nertill. Det vackra röda julgranspappret fick bli som bakgrund på det här kortet och sen stansade jag ut en scalloped cirkel och satte den ovanpå.

 


Vi vill passa på att tacka vår sponsor, Scrapbruket, för underbart material att jobba med! Det var verkligen inte svårt att skapa julkort med så vackra papper och härliga stämplar...

Du deltar i vår månadsutmaning genom att ladda upp ditt kort i vårt galleri senast vid midnatt i natt, 30/11-2009. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: