KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 15 januari 2010

3D i lager på lager

Det finns som sagt många sätt att få 3D-effekt, och ett sätt är att jobba i lager på lager. Här har Sindra gjort ett vackert kort där både bakgrunden och själva motivet är i lager på lager:




Jag har använt fyra olika storlekar av spellbinders. Jag har tejpat ihop dem med dubbelhäftande tejp utom mellan den blåa och den röda. Där har jag använt 3D-kuddar för att få ett mellanrum där jag sedan stoppat in taggen. Har dessutom chalkat dem med brunt samt runt det prickiga pappret. Sedan på med en snögubbe från Cards of Maria som jag stämplat med svart och värmeembossat med clearpulver. Därefter är snögubben i tre lager. En grund. Sedan har jag klippt bort ringen på nästa och därefter har jag klippt ut bara halsduken. Alla tre lagren är fästade med 3D-kuddar. På hattbrättet och på kvasten har jag lagt på 3D-lack och på moroten 3D-lack som crackelerar. Till slut har jag använt glitterlim på snöflingorna och en del prickar på det blå pappret samt runt det ljusblå pappret som snögubben sitter på.

 

Sett från sidan ser man ännu bättre hur motivet är uppbyggt.


Gör du någon form av 3D-kort i lager på lager? Det kan vara stämplade motiv eller utklippta motiv från 3D-ark - vi är lika nyfikna på allt! Visa oss genom att ladda upp ditt kort i din blogg eller i vårt galleri, kom sedan tillbaka hit och länka till ditt kort så vi också får se.

Inga kommentarer: