KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 20 mars 2010

Mer vårkort för idag är det vårdagjämning!

Jippie! Ljuset är tillbaka och det är vårdagjämning idag!

Det firar vi med kort från Pingvinmamman:
Vårdagjämningen... min inspiration var omedelbar! Tänkte på den klassiska solfilmen som visas i SVT för att visa solens upp och nedgång i tid och tidsskillnad. Det blev därmed ett mycket enkelt kort med mörkblå cardstock som bas.

 


Pippin:
Jag har gjort ett grattiskort på ett ganska enkelt sätt. Hela bakgrunden består av ett journalingkort från Prima. Sen har jag stämplat med en tagstämpel från Crafty Individuals, duttat lite med olika distress ink pads och klippt ut. Texten har jag stansat ut med Cuttlebug och sen har jag dekorerat med ett fint band och en söt ros.

 

Pixelit:
Jag har gjort ett paperbagcard och jag har valt att hylla kärleken som på något sätt blir extra tydlig på våren. Daniel heter min man och texten är en stämpel med Sonja Aldéns låt "För att du finns" som är stämplad med distressdyna vintage photo och sen har jag använt rock candy ovanpå. Chipboardsen är från Sassafrass lass. Insidan är också dekorerad, och det är stickers.


Insidan:


Visa oss nu ditt vårigaste kort!

Inga kommentarer: