KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 31 mars 2010

Sista chansen på månadens utmaning!

Idag är sista chansen att maila in ditt bidrag till månadens utmaning, sponsrad av Scrapgalen!

Månadens utmaning är att göra ett kort utifrån den här läckra skissen:


Temat är valfritt och som inspiration har DesignTeamet gjort några kort!

Elisabet sponsrades av Scrapgalen med ett materialpaket och här är hennes tredje kort med materialet:
Jag har använt mörkrosa cardstock för att framhäva de fina papperen från Scrapgalen. Blommorna och den söta nyckeln kommer också därifrån. Spetsen är stansad med kantstans från Fiskars och texten är en stämpel jag fick för många år sedan.


Även DesignAnnique har blivit sponsrad med material och det blev ett fjärde kort från henne:
Jag kunde inte låta bli att skapa på med de underbara papprena och dekorationerna jag fick från Scrapgalen! Det söta pappret med grodorna är egentligen en baksidan, men till den gulliga grodan från ett annat papper passade det perfekt. Jag gjorde ett lite mindre kort i liggande format, för att låta grodan komma i fokus. Av den anledningen minskade jag också ner på dekorationens storlek på vänstersidan, men jag kunde ju inte låta bli att ha med de underbara rosorna och de söta små blommorna. Tack så mycket Scrapgalen för att vi fick skapa med det härliga materialet från er!


Närbild på rosen:


Grodan och texten sitter på en av ränderna på ett av papprena - hur smidigt som helst!


Carina W:
Det blev en liten kanin från Mo,s freebies som får agera modell. Som bakgrund en virkad rund duk och lite blommor och pearls som decos. Texten är bra tycker jag.



Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: