KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 20 april 2010

Djupgrävning i lådorna...

Vi har väl alla saker vi köpt för en tid sedan och sen bara blivit liggande.. för att det var "för fint" eller för att man inte riktigt vet vad man ska ha det till. Nu vill vi inspirera er till att dyka ner i de där lådorna där de sakerna finns och göra kort med det!

Pingvinmamman:
Köpte ett papper som jag tänkte scrappa något fint med men hittade aldrig nåt bra användningsområde. Så det blev liggande i mappen med papper. Nu klippte jag ut två bitar av det och använde den ena som bakgrundspapper och den andra som motiv. Emellan dem satte jag en motivmatta av vitt papper som jag limmade fast gamla frimärken från min ungdoms frimärkssamling. Såna där man har mängder av. Ett frimärke fick fungera som ensam detalj. Jag skrapade motivdelen med en sax för att få en sliten yta som matchade de gamla frimärkena. Jag rotade fram mina gamla text-tags i grå-toner och chalkade dem blå, satte en gammal prima-blomma (som jag har en hel påse liggandes av men sällan använder) och limmade en blå hand i plast i mitten. Handen vart över sen en dop-LO från 2005. Cardstocken är stämplad med en text-stämpel, allt för en lite gammaldags känsla. Det som är relativt nytt på kortet är fjärilen och stickersbokstäverna. Självklart kom lite bling på också. Kortet är ett "förlåt-jag-glömde-kort" för motivet gav mig den inspirationen.



Pippin:
Nu har jag också gjort en djupdykning och hittat lite stämplar som jag tröttnade på nästan direkt jag köpt dem. :blush: Några av dem var helt oanvända. Men nu använde jag dem i alla fall. Har maskat 4 olika flickor från samma serie och färglagt dem med Tombows. Sen har jag monterat dem på en rosa cardstock och använt bokstavsstämplar som jag heller inte använt speciellt mycket.

Inga kommentarer: