KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 24 april 2010

Du kommer väl ihåg månadens utmaning?

Så var det dags att ännu en gång påminna om månadens utmaning, sponsrad av Hobby och Hantverk! Den här månadens utmaning är att göra ett mors dags-kort.


Nita:
Mitt nästa kort gjort av sponsorpaketet jag fick blev så här. Jag inkade wellpappstjärnan med ljusblå fluid chalkdyna, gjorde ett par hål i den och stack ner några av de underbara blommorna i den. Fäste den ovanpå den härliga tagen som jag trätt det snygga organzabandet i, vill ju inte skymma det jättesnygga pappret alltför mycket.
Satte alfabetsstickers på tagen. Jag tycker att texten "du" passar ihop med stjärnan på kortet eftersom det är till mamma. Jag satte några av de genomskinliga halvpärlorna på mönstrade pappret för att förstärka blommorna lite.


NetteR:
Ljuvligt material att jobba med. Fjärilarna gillar jag lite extra. Dom fick lite stickles på sina vingar.



Sindra:
Mitt tredje kort från det otroligt fina sponsorspaketet från Hobby och Hantverk.
Den här gången blev det ett Morsdagskort med mycket bling på. Jag tycker det passar så
bra ihop med den fina texten på dekorationen. Man kan ju inte ha bara bling. Blommor
ska det ju till också ;) Bakgrundspappret är så fint så jag försökte ta upp stilen på det
pappret på dekorationerna.
Kära minnen tillsammans med mor kallar jag det här kortet :-)


DesignAnnique:
Jag gjorde ett kort med ett läckert papper från Crafty Individuals som bakgrund, de är ganska mönstrade och behöver nästan inga dekorationer! Stämpeln kommer också från Crafty Individuals och är köpt hos Hobby och Hantverk, de verkar inte ha just den kvar men har många andra läckra stämplar från Crafty Individuals!



Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se, senast vid midnatt 30/4 Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: