KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 6 april 2010

Mera blommor!

Så var det dags för ännu fler blommor!

Elisabet:
Den fina kvinnan har jag klippt ut från ett Graphic 45-papper. Jag tänker mej att hon är på väg till en vårbal och att det är romantik i luften. Jag har dekorerat med lite gammeldags känsla, blommor från Pappersvinden, hänglås och stor brads från Panduro. Spetsen och bladen är sånt som legat i mina gömmor.


Pingvinmamman:
Cardstocken har fått mönster genom att samma blomstämpel stämplats ton-i-ton. Kanten har jag sotat med chalk. Blomman som utgör motivet är stämplat på ett papper som först stämplats med en textstämpel, jag har färglagt den med Brush Markers. Det härliga halvmåneformade pappret hade en fin kant som jag förstärkte genom att limma fast bladformade rosa rhinestones.


Sindra:
Här kommer ett kort med blommor i storleken 15 x 15 cm från mig. Basen är blå cardstock. Gräset är grön cardstock där jag stämplat med en grässtämpel och klippt ut konturerna. Pappret är Maja Designs Äntligen. Sedan dekorerade jag med blommor, band, fjärilar, trollsländor, sol och nalle. Ruggade upp pappret lite runt himmelsdelen på pappret. Färglade med hjälp av Distress-färger.


Insidan:

Carina W:
Blev lite sugen på blomtemat och hittade ett stort vykort och klippte ut det söta lilla paret med blomma i handen. Lejongul cardstock som underlag som jag även klippte ut efter en akvarellpannå. Dekorerat med vita små rosor+ lite lejongula blommor också. Är för tillfället besatt i stora rosetter och en sådan fick pryda sin plats även här.



Inga kommentarer: