KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 16 maj 2010

Påminnelse om månadsutmaningen, sponsrad av Creativica!

Så var det dags att ännu en gång påminna om månadens utmaning, sponsrad av Creativica! Utmaningen består av en kombination av skiss och tema, det ska bli ett födelsedagskort utifrån den här skissen:


Och så lite inspiration:
Pippin:
Här är mitt andra kort från det härligt färgsprakande paketet från Creativica . Jag har använt de fina pappren i bakgrunden och gjort ett motivpapper själv, där jag stämplat med en massa olika grattisstämplar. Som motiv har jag torrembossat ett guld papper och en liten fyrkant med rött papper. Sen har jag dekorerat den röda fyrkanten med 3D-liner och gjort den som en tårta. Som dekorationer har jag härliga blommor (där jag själv färgat in blommorna som var vita från början) och rosor, band, små brads och en knapp. Allt från Creativica. Jag har varmembossat texten på en oval kartongbit.


Pingvinmamman:
Har utgått från skissen men tolkat den lite annorlunda då jag ville få mer yta för den härliga röda cardstocken. Motivet kommer från Karen Fosters underbara papper. Grattishälsningen är fäst med 3D-kuddar för att framträda bättre i den samstämmiga färgskalan. Allt material utom vit CS kommer från Creativica.


Nita:
Jag har använt de superfina papprena från Maja Design till det här kortet och satt dit massa bling. Istället för motiv så har jag klippt ut ett hjärta och sotat kanterna lite med svart stämpeldyna. Gjorde egen blomma av Maja Design papprena med hjälp av mina runda scallopstansar. Kanonfin skiss att tolka.


Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: