KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 2 juli 2010

Best Of Tootsie

Som grundaren av Kort i Fokus inleder jag med att visa mina 10 st Best Of.

När vi började med KiF så hade vi en utmaning som vi kallade för CardJacked. CardJacked är vårt ord för kortlift. Vi valde ut en kortmakare som vi gillade och sedan valde vi ut ett av kortmakarens kort som vi då skulle lifta, helt eller delvis.
Den allra första som vi CardJackade - i april 2007 - var Biggan och så här blev mitt kort, liftat från hennes kort.

Mitt nästa kort är gjort efter en skiss som jag själv ritade själv i maj 2007.


Skisser är ju oerhört populär, det har vi fått erfara under dessa år. Mitt tredje kort är även den gjord efter en skiss - ritad av DesignAnnique - från september 2007. Det var en lager-på-lager-skiss och i mitten av skissen hade hon ritat en stor blomma. Många var vi som gjorde kort med en stort el. mellanstor blomma i mitten på kortet. Men 2007 så hade jag ännu inte förlikat mig med stora blommor på kort så jag hade inga hemma. Trots det så ville jag gärna göra ett kort efter skissen så då skapade jag ett kort med många små blommor i stället :D


Mitt fjärde kort kommer från juni 2008 och gjordes till en månadsutmaning - våra sponsrade tävlingar.


Detta kortet är gjort till en Tema- & Färgutmaning i maj 2009. Vi skulle göra ett studentkort i de svenska färgerna - Blått och Gult.


Mitt sjätte kort är från juni 2009 och gjordes till en inspirationsutmaning där vi skulle färglägga ett stämplat motiv med MCP-tekniken.


I oktober 2009 var det dags för en ny skiss i vår månadsutmaning och då gjorde jag detta kortet. Kortet gjorde jag nere i Malmö när jag var och hälsade på hos DesignAnnique och jag hittade en biljett i en av hennes många scraplådor som jag fick rota i :) Hade aldrig använt någon sådan på kort eller något alster alls faktiskt. Men jag hittade den här biljetten som blev en sådan härlig brytning till kortets utseende.
För övrigt så var det också en av de första gångerna som jag använde häftklammrar på ett alster också.


Ännu ett kort gjort till en månadsutmaning, denna gången i december 2009 och temat 'Glittra På'. Detta är dock inte överdrivet glittrigt men jag gjorde tre kort till denna utmaningen - jag var en av de tre som sponsrades med paket från Månadens företag - och detta kortet var det kort jag blev mest nöjd med :)


I december 2009 hade vi en adventskalender som vi kallade för Kort-Om-Dagen och den gick ut på att en ur teamet skulle presentera en ny utmaning med tillhörande kort per dag. Mina två sista kort är gjorda under decembers KoD.

Mitt nästsista kort var till KoD-utmaningen 'Gör egen/egna blomma/blommor'. Min blomma gjordes med sammets löv i rött.


Och mitt sista kort är till KoD-utmaningen 'Blått, Vitt och Silver'.


Jag vill avsluta med att säga att jag är oerhört stolt och glad över att ha haft Kort i Fokus. Jag har lärt mig mycket inom kortmakeriet/scrappandet och jag har lärt känna - om än bara virtuellt - många underbara människor med samma hobby som jag.

Missa nu inte kommande inlägg med alster från de underbara tjejerna från KiF´s DesignTeam.

Kreativa hälsningar
Maria/Tootsie
KiF DT-mamma

1 kommentar:

Päivi sa...

Härliga kort! Trevlig för mig som inte hängt med från början att se dessa :o) Har dock varit in här desto mer senaste året och tycker det är tråkigt att ni slutar. Men jag hittar nog er i andra sammanhang :o) och får se era fina alster på annat håll. :o)