KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 10 januari 2009

Påminnelse om månadens utmaning!

Så var det dags att påminna om månadens utmaning, sponsrad av Scraplyckan. Temat på månadens utmaning är LYCKA, och det är upp till dig hur du tolkar ordet LYCKA. Mer om utmaningen och vår sponsor Scraplyckan kan du läsa här. Som en liten inspiration har teamet skapat några kort att njuta av!

1. Twister

Jag inspererades av bilderna på pappret till att göra ett flyttkort till min syster som flyttar till ett höghus (hehe) lite av flyttkartong över motiven och jag har använt mig av sponsorpaketet och endast lagt till en nyckel och texten Lycka till!



2. Sayurii

Den fantastiska stämpeln från Scraplyckan har fått jobba igen! Har färglagt den med Pro Marker pennor. Satte motivet på en bit handgjort papper som var med i paketet. Med hjälp av en fyrkantspunch stansade jag ut de fyra kvadraterna i mönsterpapper från paketet. Som extra dekoration satte jag en bit hjärtband på en av rutorna. Den stora blomman har fått lite 3d-lack som ser ut som små vattendroppar på några av bladen.
Texten har jag gjort själv, men allt annat ingick i mitt sponsorpaket. Detta var första gången jag jobbade med craftpapper och det var verkligen jättekul och snyggt att ha som kortbas!!



3. Nita

Det första jag tänkte på när jag fick veta temat var "lyckans ost" och så fick det bli. Jag klippte ut osten för hand och ritade dit hålen. Rev papper till bakgrunden och lät mössen gå uppför osten. Stämpelmotivet är målat med promarkers, jättehärliga pennor att färglägga med.



4. Ingelapling

Här kommer mitt kort som jag blev så inspirerad att göra... Tänkte på hur lycklig jag blir när det kommer post o paket från USA med lite roliga saker i. Både väntade och oväntade.

Det är en ljus cardstock som grund och det mönstrade pappret kommer från Basic Grey- Bittersweet, en helt underbart gullig stämpel. Det lilla brevet i hörnet är en qk-dies och hjärtanen är cuttlebug dies. Texten har jag skrivit ut från datorn och den heter Vladimir Script.
Jag har chalkat kanterna med brunt, så hela kortet går i brunt och beige.




Hur inspireras du av ordet LYCKA? Visa oss ditt bidrag i vårt galleri så alla får njuta av ditt vackra kort!

Som vanligt under månadsutmaningarna får du endast bidra med ett kort och det får inte vara med i någon annan tävling. Sista dag att ladda upp ditt bidrag är lördag den 31/1-2009.

Inga kommentarer: