KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 25 september 2009

Kom ihåg månadsutmaningen!

Så var det dags att påminna om månadens utmaning, sponsrad av Familjekontoret! Läs mer om den HÄR.

Petra/Peu
:

Ett kort i gröna nyanser med mönstrat papper och dekorationer från vår månadssponsor Familjekontoret. För att dämpa den intesivt gröna färgen på rosor och övriga dekorationer använde jag mej av kvistad CS och blandade upp färgerna lite med orange. Rosorna tonade jag dessutom ner lite genom att chalka dem. Textstämpel från Tingtura.



Ingelapling:

Det sista kortet jag gjorde tycker jag passar egentligen till vem som helst, när som helst. Ex. en fin vän, en familjemedlem? Det blev sparsamt dekorerat. Men, pappret är från Ursus återigen, och textstämpeln från Tingtura. Blommorna fick jag också i mitt månadspaket och även blingbradsen. Alla kanter är chalkade med en mörkgrön färg.



Pippin:

Här kommer ett kort till månadsutmaningen. Stämpeln är från Tingtura Design och de mönstrade pappren från Basic Grey Marrakech. Torrembossade det turkosa pappret med Fiskars och Cuttlebug.



Visst gör även du bry-sig-om-kort? Passa på att göra ett till vår månadsutmaning och var med och tävla om ett fint pris från vår sponsor Familjekontoret! Kom ihåg att kortet ska vara skapat till den här utmaningen, du får bara delta med ett kort och kortet får inte delta i någon annan utmaning. Sista dag att ladda upp ditt kort i vårt galleri är 30/9-2009 vid midnatt.

Inga kommentarer: