KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 25 december 2009

Månadens utmaning!

Hoppas ni alla har haft en riktigt underbar julafton och med massor av mys och ledig tid de här dagarna vi har julhelg! Vi vill passa på att påminna om vår månadsutmaning som pågår, den sponsras av Apidae/Sykompaniet och mer om den kan du läsa HÄR. Det är väl ett perfekt tillfälle att delta i en utmaning nu när det förhoppningsvis kan finnas några stunder mellan familjeträffar och julmat!

Lite inspiration från designteamet:

Pingvinmamman:
Här kommer mitt tredje blingkort. Verkar lite inkörd på grönt jag :-)

Ville göra nåt annat än grattis till pojken/flickan. Det blev ett könsneutralt grattis till babyn-kort med den härliga draken. Svårt att fota med mycket bling så texten är mörk nedtill också. Har inspirerats av filmen lejonkungen med öppningsscenen där. Så att blinga en cirkel kändes helt rätt. Har färglagt draken med min twinkler H2O och den reflekterar starkt i blixten, lite mjukare i tonen i verkligheten. Rosetten är knuten med tre band ihop.





Pippin:
Här är ett grattiskort från mig. Jag har använt fina dekorationer från Apidae/Sykompaniet, såsom band, brads och fina röda blingstenar. Motivet kommer från Sugar Nellie och är färglagt med Tombows och blommorna har jag gjort själv.

 

 Sindra:
Snögubbestämpeln kommer från Cards of Maria och jag har blingat på runt den och på filtsnöflingan som jag även dekorerat med glitterlim. Lite bling kom med i övrigt också. Snögubben är målad med distressfärg, stämplad med svart färg och värmeembossad i clearembossing samt 3D-lack på moroten.

 



Hur glittrar du på? Skapa ett härligt glittrande kort och var med i vår månadsutmaning!



Du deltar i vår månadsutmaning genom att ladda upp ditt kort i vårt galleri senast vid midnatt 31/12-2009. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: